Klubbmästerskap dressyr

Idag har vi haft klubbmästerskap i dressyr hemma. Vi gjorde ett försök jag och Zmilla. Haha kan inte annat än att skratta åt vår insats. Det är så mycket i huvudet på det här djuret så det inte är sant. Spänd, påhugget och ett ordentligt tryck i henne. Vi har varit för dåliga i träningen så än sålänge kan jag inte omvandla det till något bra. I hoppningen funkar det, då kan jag använda mig av det till något positivt. Så vi behöver träna,träna och åter träna för att dressyren ska bli bättre. Någon måste lära sig att sitta ordentligt och har med hela kroppen samtidigt och inte dela upp hjälperna. Djuret måste tagga ner med spökeriet och bli mer lydig och lyssna på mig. 
 
Lite mer detaljerat om vår ritt kanske? Vi la in en ryggningen i första halten. Hittade något att titta på på ena långsidan. Vår längning funkade bra för frambenen men bakbenen hann inte med. När det var dags för skritten blev det ingen. Istället körde vi lite taktning och något som domaren tyckte var en snygg påbörjan till passage. Vidare till galoppökningarna, jag halft står upp! Sitt ner kvinna! Jag blir spänd, hon blir spänd och drar... Sista halten, lägger vi in lite salsa. Går lite höger, lite vänster, lite höger. JAAH, där satt den. Vår bästa ritt någonsin, vilken uppvisning. Haha, bjuder på den!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - AmandaB:

Haft en bra helg? :D

MVH AmandaB

Svar: Mycket bra helg och själv?:D
Linnea

Upp