Bio, plugg & promenad

 
Bio, plugg och promenad. Det sammanfattar våra två senaste dagar. Igår kväll var jag, Lollo och en tjej från klassen och såg den nya Hunger Games på bio. Hur obehaglig var inte den? Den var jättebra men obehaglig. Blev sket rädd flera gånger. Tycker inte om vissa delar alls. Bör nog inte berätta om det för att spoila för mycket för er som inte sett den. Vi hade trevligt iallafall och åt massa popcorn. 
Vilken bio förresten. De hade 16 stycken stora salonger med enorma stolar/fåtöljer ( Jobbigt att jag inte kan hitta rätt ord. Stol är för dåligt och fåtölj för bra. Okej slut på världens längsta parantes.) och ordentligt utrymme åt alla håll. Gillart!
Bion ligger i ett stort köpcentrum en bit bort så vi gick både dit och hem för att röra lite på oss. 
 
I skolan idag var vi allihopa, fick utökat igår med en ny tjej från Ryssland. På lektionerna nu så repeterar vi mycket av det vi redan lärt oss. Så just nu pratar vi i dåtid igen. Igår preterito perfecto, idag preterito indefinido. Det ena kan användas för att beskriva något som är avslutat men ändå inte och det andra används för något som verkligen är avslutat. Förvirrande? Ska vi ta det mer detaljerat... 
Preterito perfecto - Den här veckan gick jag på bio = Esta semana he ido al cine
Bion är avslutad och i dåtid men veckan är fortfarande pågående men skulle jag ändra och säga igår blir det annat eftersom igår är avslutat.
Preterito indefinido - Igår gick jag på bio = Ayer fui al cine
 
Dagens spanska lektion!
 
Förutom skolan så har vi som vanligt ätit lunch och sen gick jag och Lollo en sväng. Senare hängde jag på Hannes till fotbollsstadion igen för att köpa tröjor. Idag var det öppet men rätt storlekar kommer in i morgon. Efter alla vändor undrar man ju om det är meningen att dessa tröjor ska köpas. 
Det tog lite mer än en timme kanske och sen har vi pluggat och kollat på tv. I vanlig ordning Dos hombres y medio. Önskar så att de hade visat något annat än Simpson efter det. Inte ett program för mig alltså.
 
I morgon är det redan fredag. Ogillar starkt att dagarna går så fort nu. I morgon ska vi säga hejdå till ytterligare en vän som åker hem. Trist! 
 
 
Alicante 2015, Allmänt | |
#1 - - EMma -Merakibeauty.se:

jag ska se hunger games på söndag :D

#2 - - Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma:

Sv: Nä, det har jag faktiskt inte gjort. Jag gick en 2-årig yrkesförberedande utbildning, Fotoskolan Gamleby - fotograf för reklam och magasin. Det bästa jag gjort! Du kan läsa mer om den här: http://fotoskolan.com :)

Svar: Låter jätte intressant. Tyvärr har jag ingen förkunskap inom kraven för foto. Jobbar du som fotograf nu?:)
Linnea

#3 - - Clara Edvinsson:

Jag har också sett sista delen av Hunger Games, men så obehaglig tyckte jag inte att den var. Dock har jag hört flera som tyckte den var mer obehaglig och läskig. Men bio och popcorn är gott!

#4 - - MATILDA:

Kul med bio! :D

Upp