Mat & Karaokebar

Jag är mästare på att skjuta upp saker och det har ni säkert märkt eftersom jag inte skrivit på hela helgen. Vi har haft en jättebra helg iallafall. 
I fredags gick vi ut en stund på kvällen och satte oss vid en bar och pratade ett tag. Flyttade sen till en annan bar och satt där en stund sen gick Lollo hem och jag och vår nya ¨ rumskamrat¨ siktade in oss på ett nytt ställe. Blev inte så sent dock utan vi var hemma vid två. 
 
Lördagen var helt ospännande den första halvan. Vi var inne och skypade med Mia & Esther ett par timmar. Sen fick vi nog och behövde komma ut så vi gick ut och tog en kaffe och vandrade runt lite på stan innan vi gick till en italiensk restaurang för lite käk. De var så noga med att påpeka att det var bästa italienska stället i stan, allt var italienskt och även de som jobbade. Så kommer man in och de har stolar och grejer med Heinekenmärken på. Min mat var ok men jag går inte dit igen. Bäst i stan är Sale & Pepe utan tvekan. 
Efter maten hamnade vi en stund på en rockbar, lite väl hög musik för att kunna prata så vi letade oss fram till ett lugnare ställe. Satt där ett tag och pratade och sen gick Lollo hem och vi bytte ställe. 
Alltså igår när jag skulle ta ut pengar! Hur korkad, hahaa. Detta var alltså när Lollo gått hem och vi bytte ställe, jag behövde ta ut pengar. När jag sätter i mitt kort så står allt smidigt nog på svenska. Jag väljer att plocka ut 400 kronor och ut kommer lite mer än så. Alltså 400 €... Jag trodde helt enkelt att allt var på svenska och så också summan att ta ut men nej den var såklart i euro. Jag hade ju kunnat kontrollera ordentligt för den frågar ju alltid om det ska dras i euro eller i svenska på kontot. Haha så dumt! Vi fick gå hem efter det och lämna pengarna, kan ju inte springa runt med 400 € i fickan. 
Vi gick dock bara hem och vände för sen mötte vi upp en tjej från skolan som går i Carolas klass och hon hade i sin tur med sina vänner varav två såklart var svenskar och den ena kom från Vaggeryd. Världen är allt liten. Vi hamnade klockan tre på natten i en karaokebar. Såå jäkla kul folk går verkligen in för det.
Vi gick till ett ställe efter det sen innan vi var tillbaka i lägenheten runt halv sex. 
 
Det är något väldigt exotiskt för spanjorerna att man är blondin. Dagligen är det reaktioner och spanjorerna är oftast tydliga och ropar ord eller gör ljud. Mycket uppmärksamhet helt enkelt. I natt när vi gick mellan två barer kommer det ett gäng killar och två av dem stannar mig och säger direkt  ¨ du är blond, du har blåa ögon ¨. Man ba tack för att du påminner mig. Men de var jätte trevliga och så fort jag nämnde Sverige skriker den ena ¨ IBRAHIMOVIC¨ följt av frågan Bor du nära Malmö?
 
Känns lite sådär att jag igår lärde känna 7 nya människor och om en vecka måste jag åka hem. Trist javisst! Många åker hem till helgen som tur är men fasen vad ruttet det känns...
 
Nu får det vara dags att sova, manana lunes y tengo un poco de espanol para aprender ( har ingen aning hur jag får fram vingar över n:en på manana & espanol, sorry).
 
 
 
 
Alicante 2015, Allmänt | |
Upp