Mysig söndag

Idag har vi haft en bra dag den har haft en fin blandning. Vi vaknade runt halv tio båda två men sen dröjde det en stund innan vi åt frukost. Direkt efter frukost började vi städa och sen ringde Mia & Esther och då tog vi paus. När vi hade pratat klart städade vi snabbt färdigt och gjorde sen lite läxor. 
De två svenska tjejerna några hus bort hade bakat lussekatter så vi sprang över till dem för att sno en och sen gick vi alla ut för att äta. Det skulle blivit tapas men stället vi tänkt ut vart fullt så istället blev det italienskt. Samtidigt pågick det en parad på stora vägen så när vi gick hem stannade vi ett tag och kollade vad som hände. Ganska underhållande. Väl hemma körde vi på glass och plump (kortspel). Jag förlorade rejält. Redan efter halva spelet stod det klart så jag gjorde det ända rätta, sabbade för de andra så de skulle plumpa. I slutet av spelet kom vår nya rumskamrat. Vi hade nästan börjat tro att hon inte skulle dyka upp men det gjorde hon. Så nu är det fullt här igen. Det är alltså en tjej från Holland i samma ålder som mig och verkar jätte trevlig.
 
Nu är det dags att sova. Vi har lovat att visa henne vart skolan är och hon ska vara lite tidigare för att ta ett test. Blir extra tidigt i morgon. Jag brukar alltid vara seg på morgonen men här får jag faktiskt vänta på de andra varje morgon. Härligt att känna på hur det känns ibland.
 
 
 
 
Alicante 2015, Allmänt | |
Upp