Helgen som varit

Såå mysig helg! I fredags efter jobbet var vi hos Mia och gjorde varm smörgåstårta och kollade på idol. Lördagen började med sovmorgon och sen en förmiddag i Tranås med Mia, Esther och Elin. En fika och en liten runda i butikerna innan vi hittade hem igen. Hemma igen så lagade jag asiatisk lax till mig och pappa och sen gick ner till Mia igen. Vi kollade på film, åt varma baguetter, te och marängswiss. 
Och söndagen kunde ju inte bli sämre. Frukost hos Mia med gröt, ägg, bacon och knäckebröd innan vi mötte upp en del ur ligan för lite 1:a advents firande i kyrkan. Hade väntat mig lite mer gospel feeling men det var inte helt där. Esther hade debut i kyrkan och verkade tycka det var okej, en aningens tråkigt mot slutet kanske. Efter det satte vi oss iallafall på cafe för fika. Pratade en bra stund innan vi drog åt olika håll. Jag och Mia hade bestämt oss för att baka lussekatter och nougatrutor. Lussekatterna blev succe, något olika i storlekar kanske och vissa riktigt fula. Jag tar på mig det! Jag var riktigt kass på att få till formen i början. Nougatrutorna blev kassa, för lite sirap i trots att jag följde receptet. Bättre lycka nästa gång.
Sitter nu i sängen och kollar på Love actually som går på 3:an. Såå mysig film nu när det närmar sig jul och allt. 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp