En dag, två dag, tre dag, fyr dag

Hej där! Det var några dagar sen. Tre tror jag så jag tänker ta en liten snabb redovisning för helgen. 
 
Fredag:  Sista dagen att jobba till 18.00. Wehey! Självklart fick jag jobba över till halv sju eftersom det var ett ganska stort gäng som skulle ha guidning och sen handla halva butiken. Så det drog ut lite på tiden. Men halv sju var jag iväg och åkte direkt till ica och handlade lite dricka och annat till vår tacokväll hos Mia. Vi var ett ganska rejält gäng hos henne och åt tacos och kollade på idol. 
 
Lördag: Vaknade runt nio och åt frukost med mamma och pappa. Sen följde vi med Mia till Tranås för att hämta ett babygym och handla lite mat. Hela eftermiddagen sen var hur lugn som helst. Åt grönkålssoppa, ordnade med lite startlistor på hemsidan. Senare var jag hos Mia och vi kollade på tv och film, åt tacos rester, godis och självklart lite mys med esther. 
 
Söndag: Träningstävling i stallet. Va uppe nio och satte upp startlistor och kollade in banan och lite så. Stod sen på framhoppningen och hade koll på alla. Hemma sen så satte städningen i rummet igång och efter det var det bara slö och slapp. Skypade med Lollo ( Hej! ) i fyra timmar och även hennes värdfamilj. Super trevliga och visst väcktes det minnen och jag saknade Australien lite när jag hörde den australienska dialekten. Haha! Avslutade kvällen med film och jordnötsringar. 
 
Måndag: Jobbat 8-17 idag, yeey! Kändes stor skillnad att sluta en timme tidigare. Så när jag kom hem drog jag på mig träningskläder och tog en liten löprunda. Kände för att springa idag så gjorde det istället för en promenad.Gjorde lite styrkeövningar hemma också. Efter det har jag duschat, tvättat, pratat med Dessan, ätit kvällsmat och fixat lite för morgondagen. Åker ju upp till stora staden i morgon för Lady Gaga konsert med Dessan. Så redo att det inte är sant. Känns så kul att få umgås extra med Dessan också, det är så sällan nu för tiden. 
Nu har pappa hittat hem från jobbet också. Det är ändå ganska tyst, har han plockat fram det sista av äpplepajen? Det hade du allt va?
 
Kram och Godnatt...
 
Lite bilder från dagens tur.
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp