New York hemresa

Att det ska vara så svårt att skriva några rader. Oftast så ska jag skriva på kvällen men så blir jag så trött så jag tänker att jag tar det i morgon när jag vaknat vilket jag glömmer och kommer på det på vägen till jobbet. Tänker då att frukostrasten då händer det, så glömmer jag igen och så rullar det på. Hopplös!
 
Det har ju gått några dagar sen vi kom hem. Landade i söndagsmorse efter en okej flygning. Lite svajig landning sista flygningen. 
Eftersom både jag och mamma är lite nerviga vid flyg så var vi på flygplatsen tidigt. Trafiken i New York kan ju vara riktigt trög så vi ville vara säkra på att vara ute i tid så vi var på plats fyra timmar innan flyget skulle gå. Dock så visar det sig att flyget var flyttat en timme. Kul! Lite jobbigt med tanke på den korta transfern i Frankfurt, det verkade inte helt lovande att hinna med det. Men det var bara att hoppas på att vi kunde ta in det i luften. Så vi fick vänta lite extra. Men vi kunde roa oss, en stund iallafall. Taxfreen var inte super stor så den klarade vi snabbt och sen satt vi mest och glodde innan vi fick gå ombord på planet. 
Hade tänkt att jag skulle sova på planet men det gick ju inte, somnade typ tio minuter medans alla gick på planet och sen precis när vi skulle lyfta så vakna jag. Den flygningen tog 6 timmar, han körde alltså ifatt tiden vi förlorat så vi hade en timme i Frankfurt och kunde lugnt hitta till nästa gate. 
 
Landningen i Göteborg sen var något svajig, det blåste ganska bra . Lite nervös landning. Pappa väntade på oss när vi landat och på vägen hem lyckades jag somna en stund. 
 
Duktigt nog så plockade vi upp väskorna så fort vi kom hem och sen blev vi bjudna på middag hos Tammelin. 
Såå trött på kvällen. Allt blev ju upp och ner. När det var natt i våra huvud så var det morgon här så dt blev en lång dag. Sov nog 2 timmar på 30 timmar. Kämpigt på jobbet dagen efter men det gick bra. 
 
 
Det här inlägget tog 1,5 timme att skriva, bra jobbat!
Allmänt, New York 2015 | |
Upp