Jag gillar att skapa

Den här veckan tycker jag ändå har gått fort. Det är redan torsdag kväll liksom. En dag kvar sen helg. Ikväll har vi tittat på Hela Sverige bakar här hemma. Jag gillar dessa typ av program. Anledning? De skapar! 
 
Jag kollar på Top model för att de skapar en look som sedan ska skapa en bild. Project Runway, de skapar kläder. Själva processen. Från ingenting till någonting. Jag älskar förändringen och förvandlingen. Som på Hela Sverige bakar där det gjorde tårta idag. Först ser det lite kaos aktigt ut och sen jobbar de på och tillslut har de en fin tårta. Eller Project Runway där de går till tygbutiken och väljer ut tyger och vad de än behöver och sen får man se ett plagg färdigställas. Något annat som också drar mitt intresse är program där människor får förvandling. Ta Plain Jane. Anar att inte så många sett det men där får unga tjejer hjälp med att gå på dejt. Alltså de får hjälp att stärka sitt självförtroende m.m. Och i det här ska de också stylas. Nya kläder, ny frisyr, ja en makeover. I Top Model är det just det programmet som är mitt favorit avsnitt också, avsnittet med makeover. Åter igen, de skapar något nytt. 
 
Jag gillar att fota - jag skapar
Jag gillar att sminka - jag skapar
Jag gillar att plocka kläder åt andra - jag skapar
Jag gillar att göra frisyrer - jag skapar
Jag gillar att jobba med hemsidan - jag skapar
Jag gillar att designa om bloggen - jag skapar
Jag gillar att göra tårtor - jag skapar
 
Helt ärligt så tycker jag själv det blev lite rörigt inlägg men låter det helt enkelt vara så. Någon kanske förstår! Syrran kommer förstå, hon förstår alltid mina diffusa förklaringar. Puss på dig!
 
Summa summarum. Jag gillar att skapa. Det kanske är det jag ska fundera vidare på till framtiden. 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Lollo:

Haha vi känner då varann allt för bra! Puss på dig finaste du! <3

Upp