Fotboll och lite annat

Ytterligare en dag där vi var själva på lektionen. Trivs bra med det. Blir nästan privatlektioner, lyxigt! Idag lämnade vi att prata i dåtid för en stund. Gick vidare på något ännu krångligare men efter fyra timmar tror jag vi redde ut det också. 
 
Efter skolan slängde jag ihop lunch i form av pasta med kycklingpesto och sen hade vi läxor. Pratade ett bra tag med Mia & Esther. Alltså denna unge är så söt. Det är så tydligt att hon pratar i meningar med en men ännu är det svårt att förstå. Ibland kommer det dock meningar som hon lärt sig. Ofta så tar Esther telefon och sen lägger den på golvet så vi inte ser henne. Ropar man på henne då så får man ett hyfsat långt svar eller ¨ a ä hä ¨ . Den bästa kanske ändå är när man säger tittut och hon dyker upp i telefonen och svarar med tittut. Så söt! 
 
Vår lärare tyckte att vi borde besöka katedralen så det gjorde vi nu i eftermiddag. Den är fin men jag är inte mycket för sånt där så vi tog ett varv och sen gick vidare hemåt. 
 
Just nu sitter jag och lyssnar på fotbollen samtidigt som jag letar efter roliga klipp på youtube på spanska. Det är en jättebra träning för förståelsen. Åter till fotbollen. Den sänds inte på någon kanal som vi har här och livestream fungerar inte. Tv4 stänger av sånt. Så jag får lyssna via radiosporten. Det duger fint. 
 
 
Alicante 2015, Allmänt | |
#1 - - Felicia Beckius:

Så fin bild!!

Upp