Pannkakor och ny klasskamrat

 
Bilden är tagen för några dagar sedan när jag och Lollo satt vid hamnen ett par timmar. Det var massor med fåglar, tror de blev matade. 
 
I morse när vi gick till skolan var det så kallt och dessutom var det svinkallt i klassrummet. Så efter två timmar när vi fick paus gick vi ner till ett cafe och hämtade te. När vi kom tillbaka satte de igång värmen, så skönt. Vågar jag säga vad det var för temperatur? Hmm... Okej, det var åtta grader. Mucho frio! Gnälligt jag vet, pappa sa att han hade -12 när han gick till jobbet. 
Vi har idag officiellt flyttat upp en nivå och är nu alltså i A2. Med den uppgradering kom också en ny tjej i gruppen så nu är vi sex stycken. Tror det eller ej men alla var i skolan och kom nästan i tid. Den nya tjejen är från Polen och är jätte trevlig förresten. 
 
I eftermiddag har vi varit på Core ingles och köpt tidningar. Jag ville köpa några spanska tidningar som jag kunde läsa och sen tog vi ett extra varv till en butik längre bort. En svinbillig butik som har allt. Sen gick vi till Mercadona för att handla ingredienser till pannkakor. Så efter en dusch, lite läxor och en skypestund med pappa så stekte vi pannkakor.
Det var ett sånt jäkla meck! Vi har två stekpannor här som är helt värdelösa. De är långt ifrån platta i botten och dessutom så är allt ¨ skydd ¨ i pannorna helt bortskrapat vilket gör att allt fastnar. Ni kan ju tänka vad som hände med pannkakorna. Efter ett par försök så gjorde vi en sista ansträngning. Gick till grannen och lånade en något bättre stekpanna och använde överdrivet mycket smör och olja. Ibland vet jag inte vart envisheten kommer ifrån men jag lyckades fasen tillslut. Fick dock ta lite hjälp och tips av pannkakskungen/pappa. Tack!
 
 
Alicante 2015, Allmänt | |
Upp